رژیم غذایی ایکس بادی

تصویر شاخص رژیم غذایی در ایکس بادی

رژیم غذایی ما برای زمانی که در مسیر تناسب اندام و لاغری با ایکس بادی هستیم چه اهمیتی دارد و باید به چه نحو باشد؟ اصول تغذیه مناسب در زمان ورزش ای ام اس (EMS) چیست؟ برای دستیابی به بهترین نتایج از تمرینات ایکس بادی، تغذیه مناسب و داشتن رژیم غذایی اصولی بسیار حائز اهمیت است. تا انتهای این مقاله با جی بی ایکس بادی جنت آباد همراه باشید تا به نکات کلیدی تغذیه ای و رژیم غذایی ایکس بادی به خصوص برای افرادی که در این ورزش شرکت می کنند، بپردازیم.

 

معرفی کلی ایکس بادی

ایکس بادی (Xbody) از روش های نوین ورزشی است که با استفاده از تحریک عضلانی و یا الکترو استیمولیشن (EMS) صورت می پذیرد. به دلیل کارایی بالای این روش ورزشی، و تقویت عضلات و کاهش چربی که در بدن صورت می گیرد، مورد توجه بسیاری از علاقمندان به ورزش قرار گرفته است. از آنجایی برای رسیدن به تناسب اندام، انجام تمرینات ورزشی بسیار مهم است، رعایت تغذیه و میزان کالری مصرفی نیز حائز اهمیت است. برای مطالعه بیشتر در مورد ایکس بادی پیشنهاد می کنیم مقاله ایکس بادی چیست؟ را مطالعه کنید. در این مطلب سعی کرده ایم به نکات اساسی و کلیدی تغذیه در ورزش ایکس بادی و بپردازیم و نمونه برنامه های غذایی تهیه شده توسط مشاوران تغذیه در جی بی ایکس بادی را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

فرم درخواست مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره و آنالیز رایگان بدن فرم روبرو را کامل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ با ما در ارتباط باشید

اهمیت رژیم غذایی در ایکس بادی

در اصل هر آن چیزی که در طول روز می خورید و یا می نوشید رژیم غذایی گفته می شود. قبل از دریافت هرگونه برنامه رژیمی بهتر است که نوع ماده غذایی و میزان کالری دریافتی از آن را بشناسید و در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید. باید به این نکته توجه داشت که رژیم غذایی مورد استفاده تا چه میزان غنی و مغذی است. مدت زمانی که به رژیم پایبند خواهید بود چقدر است؟ به دلیل اینکه در ورزش با ایکس بادی میزان کالری سوزی شما بسیار زیاد است، اهمیت دریافت کالری متناسب با توجه به شرایط جسمانی تان بسیار حائز اهمیت است. در جی بی ایکس بادی به همراه هر برنامه تمرینی، برنامه غذایی ویژه و مناسب با شرایط هر شخص طراحی و نوشته می شود.

هرچند که ایکس بادی به تنهایی منجر به لاغری و چربی سوزی در افراد می شود، اما تاثیر رژیم غذایی در کنار تمرینات ورزشی در ایکس بادی نتایج را چندین برابر می کند و کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان به اندام ایده آل خود برسید.

رژیم غذایی ایکس بادی دارای اصول کلی است، اما با توجه به شرایط و نیازهای فردی شما، باید توسط متخصص تغذیه آماده شود. در ادامه به نکات مهم رژیم تغذیه اشاره می کنیم.

نکات مهم در زمان رژیم غذایی ایکس بادی

  • رژیم غذایی سالم: باید همواره دقت نمود که هر برنامه تغذیه، مواد غذایی سالم و متعادل و مغذی داشته باشد.
  • نوشیدن آب کافی: برای هیدراته ماندن و جهت دفع سموم بدن لازم است قبل، حین و بعد از تمارین ایکس بادی به میزان کافی آب مصرف شود.
  • استراحت کافی: جهت ریکاوری و عضله سازی، بدن به استراحت کافی نیاز دارد. بهتر است در طول شبانه روز 7 الی 8 ساعت خواب را برای سلامت جسم خود در نظر بگیرید.
  • ثبات و نظم: داشتن استمرار، نظم در انجام و برنامه ریزی برای شرکت در دوره های ایکس بادی منجر به مشاهده نتایج ماندگار و احساس رضایت در شما می شود.

اصول کلی تغذیه در ایکس بادی

  • کاهش کالری دریافتی: اگر تمایل به لاغری با ایکس بادی دارید، باید کالری دریافتی شما از آنچه که می سوزانید کمتر باشد. برنامه غذایی ایکس بادی به طور کلی حاوی 500 تا 1000 کالری کمتر از کالری مورد نیاز روزانه شماست.
  • مصرف پروتئین بالا: نقش پروتئین در عضله سازی و ریکاوری بعد از تمرینات بسیار مهم می باشد. به همین دلیل در برنامه تغذیه ایکس بادی، مصرف 1.5 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز توصیه می شود.
  •  مصرف کربوهیدرات پیچیده: منبع اصلی انرژی بدن، کربوهیدرات ها هستند. نوع کربوهیدراتی که مصرف می شود بسیار حائز اهمیت است. کربوهیدرات های پیچیده گروهی از کربوهیدراتهایی هستند که از چندین مولکول قند تشکیل شده باشند. توصیه می شود از کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، حبوبات، سبزیجات حاوی نشاسته، میوه ها استفاده شود. متخصصین پیشنهاد می کنند که کالری مصرفی را 500 کالری کمتر از کالری دریافتی تنظیم کنید.

کربوهیدرات پیچیده در رژیم غذایی ایکس بادی

  • مصرف چربی های سالم: از آنجایی که چربی ها برای سلامتی بدن ضروری هستند، باید نوع چربی مصرفی رو با دقت انتخاب کنید. در رژیم غذایی خود، استفاده از چربی های سالم مانند چربی موجود در آجیل، آووکادو، ماهی و روغن زیتون توصیه می شود.
  • نوشیدن آب کافی: نوشیدن آب به میزان کافی قبل، حین و بعد از تمرینات ایکس بادی، برای هیدراته نگه داشتن بدن و دفع سموم ضروری است.

 

ماده مغذیدرصد کالری روزانهتابعمنبع
کربوهیدرات ها45-55٪انرژیغلات (تصفیه شده و تصفیه نشده) مانند گندم، ذرت، جو، برنج، آرد، پاستا، رشته فرنگی یا سیب زمینی
پروتئین10-35٪رشد و نگهداری بافتگوشت، ماهی، آجیل، تخم مرغ، سویا، لوبیا و حبوبات
چربی20-35٪ از چربیانرژی، ذخیره انرژی، تولید هورمونآجیل، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، محصولات لبنی مانند شیر یا پنیر
فیبرشامل کربوهیدرات‌ها می‌شود.سطح قند خون، عملکرد رودهنخود، لوبیا، سبزیجات، میوه، جو، غلات کامل، برنج قهوه‌ای، آجیل و دانه‌ها
ویتامین ها و مواد معدنیتنظیم متابولیسم، کمک به رشد سلولی و سایر عملکردهای بیوشیمیاییطیف وسیعی از سبزیجات، گوشت بدون چربی، آجیل و دانه‌ها
آب0حفظ هیدراتاسیونآب آشامیدنی و سایر نوشیدنی‌ها (حدود 20 درصد از آب توسط غذا تأمین می‌شود.)
 
اصول کلی تغذیه

زمان‌بندی در برنامه غذایی ورزشی

زمان بندی در برنامه غذایی ورزشی بستگی به دو زمان قبل و بعد از تمرین دارد. در ادامه هر برنامه را بررسی می کنیم.

قبل از تمرین

پیشنهاد می کنیم قبل از تمرینات ایکس بادی به هیچ وجه با شکم پر و سنگین ورزش نکنید. زیرا بدن دچار مشکلات گوارشی، حالت تهوع و انقباضات شکمی خواهد شد. همچنین ورزش کردن با معده خالی باعث افت قند خون، افت انرژی و توان در بدن شما خواهد شد. پس مصرف یک وعده سبک و ساده جهت داشتن توان و انرژی برای انجام تمارین ورزشی کافی است.

• بهتر است یک ساعت قبل تمرین وعده غذایی که حاوی کربوهیدرات و پروتئین است مصرف شود. (مانند: اسموتی پروتئینی)
• می توانید از کربوهیدرات هایی همچون نان پروتئینی، ماکارانی، میوه و انواع سبزی در وعده غذایی خود استفاده کنید.
• از مصرف مواد غذایی که پرچربی و دیر هضم هستند اجتناب کنید.

بعد از تمرین با ایکس بادی

بهتر است بعد از تمرین با دستگاه ایکس بادی نکاتی را در زمینه تغذیه و رژیم غذایی رعایت کنیم. ترجیجا 30 دقیقه بعد از تمرین از مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات برای بازسازی و ریکاوری ماهیچه ها استفاده شود و مواد غذایی با قند بالا، برخی کربوهیدرات ها و مواد پرکالری مصرف نشود. این امر سبب می شود تا قند خون در بدن افزایش یابد و در معرض بیماری دیابت قرار بگیرید.
می توانید از میان وعده سبک همچون اسموتی های پروتئینی و آبمیوه ها جهت از بین رفتن ضعف و گرسنگی بعد از ورزش استفاده کنید.

از آشامیدن آب به دفعات و به اندازه کافی در طول روز اطمینان حاصل کنید. این امر به هیدراته ماندن بدن شما بسیار کمک خواهد کرد. توصیه متخصصان تغذیه در جی بی ایکس بادی نوشیدن حداقل 8 تا 10 لیوان آب در طول روز و در روزهای تمرین بیشتر از این مقدار می باشد.

تغذیه قبل و بعد تمرین

تاثیر رژیم غذایی ایکس بادی بر عملکرد ورزشی

داشتن رژیم مغذی در روتین روزانه هر شخص، نقش کلیدی در سلامت و تندرسی او دارد. به خصوص برای ورزشکارانی که با کمک دستگاه ایکس بادی در این مسیر تلاش می کنند. داشتن برنامه ورزشی که هوشمندانه و با توجه به نیازهای جسمانی انتخاب شده باشد نقش کلیدی در چربی سوزی و عضله سازی ایفا می کند. با ترکیب تمارین ورزشی و برنامه غذایی در ایکس بادی، شاهد نتایج شگفت انگیز این ورزش نوین خواهید بود.از مهمترین تاثیرات تغذیه در ایکس بادی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• افزایش انرژی و کاهش خستگی
• بهبود تمرکز و حافظه
• تقویت سیستم ایمنی
• کاهش درد و التهاب
• بهبود خلق و خو
• خواب بهتر
البته موارد ذکر شده بخشی از تاثیرات بیشماری است که یک رژیم غذایی سالم بر عملکرد شما خواهد داشت.

دریافت رژیم تغذیه اصولی ایکس بادی

با توجه به اینکه اطلاعات در مورد رژیم های غذایی و تغذیه در فضای مجازی و رسانه ها برای همگان در دسترس است، با این وجود پیدا کردن راهی برای سالم خوردن دشوار به نظر می رسد و با وجود حجم زیاد از اطلاعات، و گاهاٌ ضد و نقیض نباید به روش های غیراصولی و خودسرانه اقدام نمود. بنابراین بهترین روش برای داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب مراجعه به پزشک و یا یک مشاور تغذیه خوب و کمک خواستن از او می باشد. یک مشاور تغذیه خوب علاوه بر اینکه اطلاعات کافی از تغذیه سالم دارد، همواره اطلاعات خود را در این زمینه بروزرسانی می کند. مشاورین تغذیه در جی بی ایکس بادی نیز بعد از آنالیز بدن، برنامه غذایی مناسب با عادات و سبک زندگی شما را برای شما تهیه می کنند. در ادامه دو نمونه برنامه تغذیه یک ماهه برای یک آقا و خانم را برای شما به اشتراک می گذاریم. لطفا برای مشاهده ی آن ها رو لینک ها کلیک کنید. در صورتی که مایل به دریافت برنامه غذایی مخصوص خود هستید از طریق دکمه ی زیر با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید تا در کمترین وقت از مشاوره رایگان رژیم غذایی ایکس بادی بهره مند گردید.

نمونه رژیم غذايي ایکس بادی خانم 

 نمونه رژیم غذايي ایکس بادی اقا

ارتباط با استودیو جی بی ایکس بادی

شما عزیزان می توانید از طریق دکمه رو به رو مستقیما با کارشناسان جی بی ایکس بادی در تماس باشید و هرگونه پیشنهاد و انتقادی دارید مستقیما با ایشان در میان بگذارید .

نتیجه گیری

ورزش با ایکس بادی به دلیل تسریع روند کالری سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن، باعث محبوبیت بیشتر بین ورزشکاران است. با تمرینات ایکس بادی در هر جلسه 20 دقیقه ای، فرد می تواند تا 2000 کالری بسوزاند. شما در همان ماه اول شاهد تغییرات مثبت در زمینه تناسب اندامتان خواهید بود. شرایط فیزیکی و نوع رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش سایز و افزایش قوای جسمانی دارد. تغذیه صحیح و اصولی در موفقیت تمرینات ایکس بادی تاثیر بسیاری دارد. در حقیقت یک برنامه غذایی سالم باید مغذی و غنی از مواد مفید و سالم باشد. با رعایت نکاتی که بالاتر گفته شد، خیلی سریع به اهداف خود در زمینه سلامتی و تناسب اندام خواهید رسید. با تماس با کارشناسان جی بی ایکس بادی و شروع ورزش ایکس بادی در این مجموعه، شما می توانید شاهد نتایج شگفت انگیز در یکی از بهترین باشگاه ایکس بادی غرب تهران باشید.

 

استودیو جی بی ایکس بادی

JB XBODY

ارتباط با ما

سوالی دارید؟ با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

09001112324

آدرس: تهران، جنت آباد جنوبی، نبش کوچه چهارم، پلاک 51، طبقه چهارم

آخرین مقالات

تنها 20 دقیقه تا تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *